torsdag, juli 12, 2018

Hola!
Sen sist så har inte så jättemycket egentligen hänt. Vi gjorde ju syntest i fredags på killarna, Jamies syn är fortfarande bra och han behövde inte glasögon. Alex syn hade faktiskt förbättrats men han behöver fortfarande glasögon, dock med lägre styrka. Så Alex valde nya glasögon och sen var vi på skolans fair, där hade barnen kul men jag åkte såklart på att hjälpa till en massa så var inte lika roligt för mig. Men vi åkte ju dit för barnens skull.

Helgen då, vi umgicks med våra spanska vänner i Lördags och såg Sveriges fotbolls match. Sen var det som styrelsemöte och avslutningsfest med scouterna på kvällen så vi gick på det. I söndags var vi bjudna på grillat hos en av Pelles kolleger/samarbetspartner eller vad man ska kalla honom. Det var väldigt trevligt men när vi kom hem så upptäckte vi att Jamie hade fått feber.

Så denna veckan har Jamie varit hemma med feber, idag är första dagen som han är feberfri. Men han är enkel att ha hemma och eftersom Pelle jobbar hemma så har det väl egentligen inte påverkat livet så mycket, alltså jag har kunnat göra det jag behövt göra. 

I måndags var jag bjuden på lunch hos grannen som har barn i både Jamie och Alex klass, det var trevligt men jag kände egentligen inte att jag hörde hemma där. Vi var fyra stycken och jag känner alla ytligt men är normalt inte bjuden till sådana här grejer som dem verkar göra rätt regelbundet, så det var snällt av henne att bjuda in mig. Men jag är väl minst 10 år yngre än de andra och med vissa grejer så märker jag av det. Oftast är det de som är mer i min ålder som jag lättare klickar med.

I övrigt i veckan så har jag väl inte gjort så mycket. Var till veterinären idag med Lucy, blodprover, injektion och nya mediciner. Veterinären flyttade till nya lokaler i måndags så var lite kaos men dem är alltid hjälpsamma och trevliga.Väntar nu på att höra av dem med testresultatet.

Imorgon väntar operationen, jag är lite förkyld men ringde sjukhuset igår och dem sa att det var okej. Jag är faktiskt inte särskilt nervös, jag är nog mest förväntansfull inför att få det här problemet löst. Så ja det kommer nog gå bra!



Alex nya glasögon

På summer fair i skolan

Pelle var bortrest onsdag till fredag, Mollie väntade upp
på pappa och somnade sen i hans knä

Sverige England match

sjukling

Sötnosen som lärt sig duscha själv

Inga kommentarer: