tisdag, juni 05, 2018

Gibraltar - varning för bildbomb

Ja här kommer en bildbomb från vår tid i Gib, vi hade det absolut fantastiskt!

Vi kom fram rätt sent på måndagen blev snällt hämtade på flygplatsen av Ulrika och hann umgås lite innan läggdax. På tisdagen medan familjen O gjorde sin vardag så drog vi ut på stan, käkade churros till frukost och kollade runt i affärer. Blev såklart ett besök till min och Jamies favorit Terrys som säljer begagnade böcker till bra priser. Sen kom Ulrika och mötte upp och vi gick och åt lunch i Ocean village innan vi besökte lite fler affärer. Väl i Gib verkade Mollies fötter växa så de sandaler vi hade med var plötsligt en cm för små så vi köpte nya, Jamie önskade en ny Gibraltar fotbollströja då den han hade är sen länge urvuxen så vi fixade det och Alex hittade ett par tofflor. Vi traskade hem och Mollan o jag hängde med och hämtade Felix i skolan. Sen så lämnade vi Mollie, Alex och Felix hemma med deras städerska och 18 åriga Pontus och åkte till stan igen för att möta Alvin och Hampus som också är söner i familjen O. Hampus hade en Doktors tid så Jamie och jag tog en milkshake och kollade runt medan vi väntade, vi följde med mest för att Jamie ville ha en milkshake.

vi hittade Mojmoj leksaker på flygplatsen!

The crew

Spanar in the rock

Mina fina i commonwealth park

churros till frukost på casemates!

casemates square

en klassisk bild, vi har många genom åren

Nya skor!

Egentid med Jamie

I onsdags så hängde vi "hemma", badade i poolen och latade oss medan Ulrika jobbade och övriga var i skolan. Så lyxigt och härligt med pool igen! Sen så blev det en vända ut till Europa point i samband med att vi hämtade Felix och Hampus från skolan. Barnen lekte på lekplatsen och vi tog en promenad med hunden. När kvällen kom så skulle Hampus till Spanien och spela fotbollsmatch så vi åkte med och lämnade honom och sen gick vi på en av våra favorit restauranger Wok Real. Efter middagen fotade Ulrika oss på stranden, hon jobbar som fotograf.

selfie

Glass vid europa point!

Med afrika i bakgrunden

The rock

I torsdags så stannade vi hemma igen, badade i poolen och umgicks med vår värdfamilj. Jamie blev lite sur på kvällen för att vi inte hade gjort något så jag tog med mig honom och familjen O´s hund ut på en promenad så vi fick återuppleva lite mer av våra minnen från Gib.

Tom jag badade

Mollie och Felix målar

Jamie och Hampus spelar fotboll

Prommis med Jamie

queens way quay marina

Alvin fiskar

I fredags drog vi till stranden, via café fresco för frukost, ett café vi hängde mycket på förr, men dem had ebytt ägare och vi var inte så imponerade nu. Sen blev det ett par timmar på stranden innan vi tog oss tillbaka hem. Vi badade bort all sand i poolen och fikade innan det var dags att gå och träffa Kamila och hennes barn. Vi fick med oss Felix och sen hängde vi i parken med dem ett tag. Det var trevligt att återkoppla med Kamila och barnen hade roligt ihop, precis som förr i tiden :)
Vi hann sedan äta middagen emd familjen O innan det var dags att åka till flygplatsen och åka hem. Tack Ulrika och Ola för att vi fick bo hos er!

frukost på fresco

Spanar in barnens gamla skola

Eastern beach

Jamie, han gillar inte stranden så han bytte inte ens om

Mollan

Alex grävde en grop...

Jamie och Jag

Alex i gropen

Alex badar, det var kallt!