fredag, juni 15, 2018

Hej på er,

Idag har varit en bra dag, jag har varit social. Det är tydligt för mig att jag mår bättre när jag får lov att vara social, när jag träffar människor som jag får skratta med. Många gånger när jag hämtar och lämnar i skolan så känner jag mig ensam för att jag inte naturligt har någon att prata med som de flesta andra verkar ha. Men jag trivs inte med att ytligt småprata med folk jag inte känner och när jag träffar de mammor jag verkligen tycker om så inser jag att jag inte alls är ensam, jag har ju lyckats skaffa vänner som inte är ytliga, dem råkar bara inte alltid vara på plats i skolan när jag hämtar och lämnar. Detta är viktigt att komma ihåg för mig, jag glömmer snabbt och känner mig ensam. Men som sagt, idag har varit en bra dag. För idag när jag lämnade Mollie så sprang jag på min vän Jodie, hon skulle iväg till tesco för att fixa present till ett kalas vilket fick mig att inse att jag också behövde köpa present till samma kalas så jag åkte med henne. Vi åt frukost i restaurangen och hade hur trevligt som helst. Eftersom min bil stod hemma hos henne så åkte vi tillbaka dit, vi hängde där ett tag och lekte med hennes valp. Det är skönt för jag känner att jag äntligen har hittat en vän här som jag kan skratta med men också prata om allvarliga saker med.
Sen i eftermiddags så hade vi en playdate med Mollies klasskompis Konsta, hans lillasyster och mamma, samma familj som vi var hemma hos för en bastukväll i helgen. Mamma Heidi och jag kommer väldigt bra överens och barnen leker bra. Idag satt vi och pratade efter maten, tiden försvann och plötsligt insåg vi att Mollie och Konsta var sena till Beavers (scouter) som det var tänkt att vi skulle hjälpas åt att köra dem till och från... Haha men vi hade trevligt och barnen hade så roligt att dem inte ville gå på Beavers så vi blev kvar här hemma. Idéer om att starta något skandinaviskt ihop här i UK föddes, vi vill båda jobba med något flexibelt, vara lediga på lov osv så det känns som en bra lösning. Vi behöver bara komma på vad vi vill göra och hitta ett praktiskt och ekonomiskt sätt att göra det också... Vi får väl se om det blir något alls, men det hade varit väldigt roligt!

Hur som helst, det är skönt att vi faktiskt har byggt ett kontaktnät här, att vi har vänner som vi träffar relativt regelbundet och att framtiden här rent socialt ser ljus ut. Jag ska försöka komma ihåg det när jag känner mig ensam.




Inga kommentarer: