onsdag, juni 06, 2018

Sen vi kom hem

Sen vi kom hem från Gib så har vi hunnit med ett härligt äventyr i skogen vid Devils punchbowl med våra spanska vänner och sen tillbaka i rutin med skolan. Fast inte alla är tillbaka i rutinen för Jamie är faktiskt iväg på PGL vilket är en fem dagars klassresa på ett ställe som är utformat för just klassresor så det finns olika aktiviteter för dem varje dag osv. Typ en lägergård/kollo antar jag. Jag hoppas Jamie har det hur kul som helst men jag vet inte då vi inte får lov att ha kontakt med barnen om inte något speciellt händer. Skolan uppdaterar twitter med bilder och text då och då och ut i från det så har dem det bra. Jag är egentligen inte orolig, Jamie var supertaggad och han har ju varit iväg utan oss förut, men tomt är det. Så vi kör på här hemma utan Jamie, Pelle har börjat heltid på jobbet i London och behöver nu spendera mer tid i London men jag tror nog vi ska komma in i den rutinen också. Mest synd är det ju om Pelle som får gå upp tidigare och pendla in till London, visst får jag lite mer ansvar här hemma men då jag ändå inte jobbar ännu så gör det inte så mycket.
Denna veckan leker vi med kompisar, Mollie var hos en igår, idag får vi hem varsin kompis till dem och imorgon åker Mollie till en kompis medan Alex plockar med sig en hem. Det är roligt med deras kompisar men än så länge är det ju mycket logistik för mig, lite längtar jag nog tills dem kan ta sig till och från kompisar själva.
Till helgen ska vi på bastukväll hos en finsk familj, eller hon är finsk och han är britt, det ska bli spännande och se hur det slutar :)

Idag har jag faktiskt varit på en gratiskurs i skolan för föräldrar som inte har engelskan som modersmål. Jag är nog egentligen lite överkvalificerad då mycket av det vi ska gå igenom har jag relativt bra koll på och jag pratar bättre engelska än de flesta men vi hade trevligt och det är roligt att träffa andra som flyttat hit och höra deras erfarenheter. Framförallt så får jag komma ut och vara social och kanske lär jag mig något nytt också. Och detta har fått mig att fundera på om jag inte ska ta några typ komvuxkurser här i England, någon sa att det finns alla möjliga, tex tårtdekoration. Jag tror inte just det hade varit något för mig men kanske finns det något även för mig!

Till sist, grattis Sverige på nationaldagen!


Gladast när vi kom hem var nog Lucy

Sötaste sönerna i världen cyklade till affärn för att köpa godis och kom hem med detta.

"Till mamma, Tack för att du tog oss till Gibraltar, vi älskade det. Här är en present från oss till dig. Puss och kram från Alex och Jamie"

på äventyr i skogen med spanjorerna

the grabs

Alex och Serena

en hög med barn

team work, dem gör en stol för att lyfta Alex

Jamie på väg till bussen för sin skolresa

Stället där Jamie är

Matchande Mollie

Inga kommentarer: