fredag, februari 16, 2018

Lite av varje

Det har hänt mycket på sistone vilket har gjort mig lite frånvarande här, tiden bara rusar iväg och innan vi vet ordet av så är det sommar igen. Tyvärr så är det inte bara roliga saker som har gjort oss upptagna utan även sorgliga, tyvärr gick Pelles morfar bort förra veckan, vilket resulterade i en hastig resa för honom till Sverige. Resten av oss stannande kvar i vardagen en liten stund till, men sen var det ju dags för vår inplanerade sverigetripp i fredags. Pelle kom hem och tog över ansvaret för Lucy och så flög jag barnen hem till farmor och farfar som tog med dem på en vecka till fjällen där dem är nu. Själv åkte jag till Västerås över helgen och hängde med min bästis Sandra och hennes två tjejer. Vi hade himla mysigt med shopping och pyssel i deras hem, fick ju göra mig lite nyttig när jag fick bo gratis ;) Nej men vissa saker är inte så enkla att göra när man är ensamstående som hon är, så jag agerade partner över en helg, vilket jag så gärna gör! Sen flög jag hem till Pelle och Lucy i måndags. Vi hade egentligen tänkt oss ett par dagar ute med husbilen men nätterna har varit så kalla så vi vågade inte, vår vattentankar är ej isolerade så vi vågar inte ha vatten i dem om det är minusgrader. Så vi spontanbokade ett hotell för två nätter i Cornwall, ett supermysigt hotell i en by som heter Fowey. Vi fick en härlig promenad när vi kom i tisdags, men onsdagen regnade bort så vi var inte ute så mycket utan spelade spel på hotellet, kollade på OS och bara tog det lugnt, hur skönt som helst. Igår var det fint väder igen så vi tog en fin promenad innan hemresan, sjukt fina områden och utsikt to die for :) Men nu tycker jag det är skönt att bara vara hemma. Idag har jag tvättat undan lite men annars inte gjort många knop, jag går på antibiotika som gör mig illamående och väldigt trött så är skönt att bara ta det lugnt. Imorgon ska vi dock till Ikea, vissa saker måste man passa på att göra när barnen är iväg och Ikea är en av dem. Vi ska inte ha så mycket, mest basgrejer som värmeljus, glas, stekpanna osv men det blir skönt att fixa det utan gnälliga ungar. Imorgonkväll ska vi dessutom ha spelkväll med grekerna, så blir en busy dag!

Här kommer lite bilder från senaste tiden:


Barnen, på plats i sthlm

Fina Emma och Savannah

Jag och Sandra

Utsikt från hotellet i fowey

i fowey

i fowey

Hotellet vi bodde på

Lucy var också nöjd på hotellet

Regn och rusk men fint ändå

Regn och rusk men fint ändå

Regn och rusk men fint ändå

Pelle och Lucy

Pelle och jag

Anrikt monopol på hotellet

Jag redo för middag

Igår

Pelle o Lucy

så fint!

Jag o Lucy

Inga kommentarer: