söndag, februari 18, 2018

Längtar!

Imorgon kommer barnen hem! Nu längtar jag rejält efter dem så det är på tiden! Vi maxade verkligen deras tid iväg, inte för att vi inte ville ha dem hemma utan för att det var billigast men nu önskar jag att vi betalt lite extra och fått hem dem lite tidigare. Dock vet jag att dem har haft det hur bra som helst så det är bara av helt själviska anledningar som jag vill ha hem dem tidigare. Hur som helst så ska vi hämta dem på flygplatsen imorgon vid lunch så det är inte så långt kvar.

Igår var vi alltså iväg till Ikea, det blev lite smått och gott, tex påfyllning av glas, en lampa till vardagsrummet, matta till toaletten, fotoram, värmeljus och så hade vi lite tur och hittade en likadan byrå som Mollie har till nedsatt pris (ikea family club) och hon behövde mer förvaring så det blev en sådan också! Och efter Ikea så stannade vi till på "vårt" garden centre där dem också har biltvätt och café, så grabbarna där fick tvätta vår högst smutsiga bil medan vi tog en kaffe :) När vi sen kom hem så tog jag tag i insidan av bilen som inte var så mycket bättre än utsidan efter att en lerig hund varit i den och tre små grisiga barn som ätit frukt och droppat skal överallt... Men nu så är bilen skinande ren! 
Frampå kvällen kom Thomi och Kostas hit och vi spenderade kvällen med att spela sällskapsspel, väldigt roligt!

Idag har jag monterat Mollies byrå, sorterat all skit i hennes rum och sen städat resten av huset också. Vi har dessutom hängt upp ett par tavlor på väggen och så flyttade jag om lite på ett par möbler i matrummet. Nu känner jag mig tillfreds med huset igen, jag trivs verkligen här och hoppas att vi kanske kan rota oss lite mer här än vi gjort på tidigare platser. Men man vet ju aldrig med oss förstås...

Game night!

soffhäng med Lucy

Inga kommentarer: