fredag, december 12, 2008

Sthlms uppdatering

Nu har vi varit uppe i sthlm i en dryg vecka o jag börja få hemlängtan, no place like home! Nej men även fast det är lätt att bo här hos Pelles föräldrar så vill man ju ändå ha sina saker runt omkring sig o känna sig lite självständig. Försöker plocka upp efter oss så gott det går o jag tror inte att dem tycker det är jobbigt o ha ss här men nu vill jag hem!

Vi hade himla trevligt i torsdags då vi var ute o åt, kom massa trevlig människor :) Inte så ofta man träffar vännerna på den här sidan sverige så var jätteskoj!

I fredags fyllde Pelle 25år, av mig fick han en segeltur med skuta som ska ske till sommaren, sen fiick han en cykel av sina föräldrar. Även jag fick ju en cykel i födelsedagspresent så vi var iväg o valde dem i en cykelaffär här som Manne jobbar i. Köpte cyklar o grejer för 15 tusen... jovisst... jag hade nöjt mig med en cykel från biltema för 1000kr men nu har vi riktiga grejer :) Blev en vit sak med 7 växlar, tant cykelkorg och på monterad barnsadel bak, fin!
Sen på eftermiddagen kom Johannes o maja förbi o åt middag o spelade Wii, var riktigt skoj!

I lördags blev det släktkalas här, med pelles morföräldrar, farmor, pelles mammas kusiner (en med ett barn med sig), en farbror o en kusin. Var riktigt trevligt.

Söndag blev det en utflykt till skansen, Jamie var hängig men det var mysigt. Gick på Julmarknaden o fick köpt saker trots dem hutlösa priserna. Jamie fick dem sötaste tofflorna :D
Vi tittade lite på djuren men var ganska kallt. Men vi hade en trevlig dag.

Måndagen så innsåg vi att Jamie hade feber den stackarn, tyvärr kom vi på det på eftermiddagen då vi var iväg för o shoppa julklappar. Så vart bara o åka hem efter en affär.

Tisdagen höll vi oss hemma i hopp om att Jamie skulle friska till sig men då onsdagen kom ahde stackarn fortfarande feber. Vi åkte en snabbist till farsta centrum iaf för vi behövde köpa en present till Pelles farmor som fyllt 75. Vi var nämligen bjudna på lunch, borde väl egentligen inte ha åkt dit med en hängig Jamie men han somnade så fort vi kom dit o sov i hennes säng hela tiden vi var där så gick ingen nöd på honom egentligen. Var trevligt o umgås lite med henne också.

Igår mådde Jamie bättre så vi åkte in till stan som planerat, åt lunch med Anders o sen mött hong upp oss i gallerian. vi skulle shoppa lite julklappar men i slutändan så hade vi köpt ett wii spel till pelle, 4 böcker till mig o 3 par skor till mig och 1 julklapp :D Hong köpte inte en ända julklapp heller. Hade bara tänkt köpa 1 par skor till mig men var inne o kikade på ett par ecco skor för 700 som dem inte hade i min storllek så gick en våning upp i huset till skopunkten o dem har "köp 3 betala för 2" så slutade med 3 par skor för 650kr, inte illa. Fick 1par bra "åka pulka kängor" o 2 par andra snygga vinterdojjor.

Idag har vi inte gjort mkt produktivt, bråkade lite i förmiddags vilket resulterade i att jag gick ut i regnet med båda barnen och hunden. Blev en blöt histora men jag gick av mig min ilska, vovven fick nosat runt och barnen fick frisk luft.
Blev lunch/middag från donken efter att jamie sovit middag o så fick vi åka o handla eftersom välling tog slut, katastrof!
Ikväll har jag varit hemma själv med barnen för alla här i huset är på vift. Pelle är på klassåterträff med gymnasiet, Anna är på fest, Ola o Johan jobbar o Manne är i älvdalen. Mne det har gått rätt bra. Anna gick strax efter sex så vi såg på atlantis, sen åt vi mackor o yoghurt o så var det dax för Jamie att sova. Tror Alex är mörkrädd eller nåt för så fort jag släckte ljuset i rummet för o lägga Jamie så började Alex skrika hysteriskt. Jag kunde inte få tyst på honom på nåt sätt så till slut gick jag o la honom i vagnen o lät honom skrika i 10min tills Jamie somnat. Kände mig som världens sämsta morsa men Jamie var helt slut och Alex skrek ju oavsett... men fy vad jag kände mig hemsk. Hade jag inte gjort så hade jag iofs haft 2 skrikande ungar. Och Alex lugnade sig när han låg i vagnen o ahde nästan slocknat när jag kom ut. Men snubblade på mattan så han hoppade nästan ur vagnen :D

Imorgon ska vi klä granen här i huset för det vill dem göra då jamie är med :) Sen ska vi kanske till Sollentuna o hälsa på Veronica från FL, vi får se hur det blir.
Söndag ska vi åka hem, ska bli skönt! Köpte en ljudbok häromdan, fortsättningen i en serie vi påbörjat så nu läntar jag efter bilfärden :P Inte så vanligt.

Nää nu är det dax för sängen, är trött o filmen jag såg på tog precis slut. Ganska härlig film, fäst vid dig hette den. Hade inga förväntningar men måste ju ha nåt o göra här ikväll. Kram på er!

Ps, bilder från veckan hittas här: http://nlie.bilddagboken.se/p/show.html?id=305625656&directlink=1

Inga kommentarer: