fredag, november 03, 2006

Jaaa nu sitter jag här i Belgien, Pelle snarkar o sover inne i sovrummet, men jag måste förstås jobba... Det var allt ett litet äventyr o ta sig hit kan jag säga. iom att jag bor i skogen så fick jag ta bussen som gick 9.20, trots att planet gick 15.20... men men, åkte in till stan vilket i sig tog ca 2 timmar. Inne i stan låste jag in väskan, åt en lunch på donken o gick en sväng på stan. Hittade inget av det jag letade efter på stan så halv ett tog jag flygbussen till Arlanda. Väl inne i rätt hall så fick jag se på tavlan att mitt plan var inställt, helvete! lite smått rädd o förvirrad springer jag till SAS kontor, där säger hon helt coollugnt att jag blivit ombokad på planet 18:15, jippi... inte mycket o göra, så nöjd över o överhuvudtaget fått flyg samma dag går till skycity för o fika o fördriva tiden... Snackar i telefon, äter o läser lite tills klockan är fem, fyra sega timmar kan jag säga... sätter mig vid rätt gate, klockan 18:00 kommer det upp info om att planet vart försenat till 19:00... kan tilläggas att runt ett drog snökaoset i sthlm igång, tyvärr blev det inte bättre... halv nio fick jag äntligen stiga på flygplanet, tyvärr vart bara en start o landningsbana igång så 22:30 lyfte vi äntligen från sverige... två timmar senare landar vi i belgien, helt utmattad ska jag sätta på mobilen för o ringa pelle. men då har pelle gett mig fel pinkod, det fattar tyvärr inte jag förrän o ha slagit fel kod 3ggr... så nu vart den mobilen låst... jaja går av planet o vandrar dom 3-4km på flygplatsen som det är fram till bandet man får väskorna. hittar inte rätt band men tillslut ser jag några som varit på samma plan som jag o titta där kom min väska! Går ut o får se Pelle stå där o snacka med 2 av killarna som jag väntat tillsammans med på Arlanda. Det visade sig vara Pelles chef o en av hans arbetskamrater, stor chans! så vi fick med oss den ena av dem i bilen eftersom han bodde i närheten av hotellet. Klockan två var vi framme på hotellet... helt galet o anlända så sent när jag egentligen skulle ha landat 17:30... ska helt klart lämna in klagomål till SAS, dom är ju som allra minst skyldiga mig för maten jag köpte på flygplatsen!Vart helt uttmattad idag och sov fram tills Pelle ringde o väckte mig klockan kvart över två :) en timme senare hämtade han mig, vi skulle iväg o kolla på ett hus. Körde lite vilse men lyckades iaf komma fram i tid. Mäklaren pratade endast holländska men förstod lite engelska. Som tur var förstod pelle lite av holländskan så det gick o kommunicera, om än lite halvdant... Huset var ruskigt skabbigt! Enda uppvärmningen var vedeldad kamin, köket såg ut o ha blivit installerat på 40-50 talet, trappan var smal o brant, det fanns sprickor i väggarna, hål i taket och färgen på väggarna hade sett sina bästa dar... Absolut inget för oss, så himla skabbigt ju! så det är bara o leta vidare!Ikväll har vi ätit på en mysig fast kall kinakrog, billigt var det oxå :) sen gick vi en vända men det var lite kallt så hamnade på hotellet där vi tog oss ett varmt bad o bara mööös :D
over and out

1 kommentar:

Illvillja sa...

Nu e de tomt här på hotellet igen :(