tisdag, november 07, 2006

Hemma igen från Belgien och humöret har inte direkt varit på topp. Eller snarare så skiftar det mycket. Men det var väldigt mysigt i Belgien, det är verkligen ett minimalt land! Fredagen efter Pelles jobb så åkte vi till Ikea, tittade ut sängarna vi ska köpa och åt köttbullar med lingon. Man blir väldigt patriotrisk när man ser svenska saker utomlands :) Lördagen gick vi upp tidigt, satte oss i bilen och åkte ut till Osteende som ligger vid havet. Det var verkligen en urmysigstad, med hamn, vackra byggnader och strand. Det luktade verkligen hav, inte insjö som det gör här. Det var dessutom underbart höstväder med sol o blåst så förmiddagen i Osteende blev perfekt! Sen åkte vi tillbaka till Gent för att se stan, verkligen en fantastisk stad. Så mycket fina byggnader att kolla på o små söta affärer o gå in i. Vi gick runt i stan från klockan tre till halv sju då vi mötte Pelles arbetskamrat Magdalena som vi åt middag med. Vi hann med tre julklappar :) Middagen blev på en liten mysig pub, vi sänkte nog medelåldern där inne med 50år men maten var god o sällskapet också så det gjorde inget :) När vi ätit kom Pelles o Magdalenas turkiska arbetskamrat Mustafa förbi. Vi bestämde oss för att gå vidare till ett modernare och mycket mindre mysigt ställe, men vi hade väldigt trevligt! vi drack (ingen alkohol för mig ofc) och snackade, men redan vid tio var det dags o gå hem för alla var helt utmattade. Söndagen åkte vi till Bryssel för o hälsa på Pelles italienska släktingar som bor där. Vi tog bilen till flygplatsen o ställde den där, åkte tåg in till Bryssel när Massimo och lilla Margerita mötte oss. Vi åkte genom typ hela bryssel vilket i stort sett bara är hus och åter hus med små gator tills vi kom fram till värsta området där Massimo och Lucia bodde med sina 3 barn, Margerita och tvillingarna som jag inte ens uppfattade namnen på... Cesare kan en av dem ha hetat men vet inte :P Iaf så bjöd dom på trerätters lunch, det var väldigt trevligt o träffa dem. Inga problem o prata engelska heller :) Sen blev det hemresa som gick betydligt smidigare än ditresan, vi fick skjuts av Massimo till flygplatsen. jag checkade in o sen satt vi av lite tid på ett fik tills det var dags o skiljas :( flyget hem blev endast 20min försenat, men fick vänta ett tag på flygbussen. Johan mötte mig på city terminalen o fick sova hos dem i sköndal eftersom det inte gick några bussar ut till ingarö så sent på kvällen.
Stackars Elise, Olas flickvän, hade undertiden jag flög hem blivit förföljd ända från sitt jobb o hem från en skum kille. När hon sedan trodde han var borta hade han börjat slå på dörren för o komma in. Polisen blev inkopplad men dom har inte fått tag på honom såvitt jag vet ännu. Så jävla läskigt! men hon fick inga fysiska men av det eftersom han aldrig rörde henne. Stackarn!!