tisdag, december 12, 2017

Magsjuka...

My god Im tired... Igår innan läggning klagade Mollie på magont, hon mådde inte illa men jag ställde ändå något att kräkas i vid sängen, det är ju trots allt heltäckningsmatta i alla sovrum... Och tyvärr behövdes den, när jag gick in för att släcka lampan Mollie alltid har tänd när jag skulle sova så vaknade hon till och medan jag kröp i säng så kräkte hon... Tyvärr missade hon till viss del byttan så istället för att sova så fick jag tvätta av barn, tvätta lakan och skura heltäckningsmatta... Bäddade ner Mollie i Alex säng eftersom han sov i min säng i pappas frånvaro men tyvärr kräktes hon igen så vi bestämde oss för att gå ner och se på tv så jag kunde hålla koll. Vi sov på varsin soffa, jag säger sover men det är inte riktigt sant... När klockan ringde imorse så gick jag för att väcka killarna och Alex möter mig genom att kräka ner min säng... Jag inser att nog ingen ska till skolan idag, tvättar av Alex och lägger honom i sin säng som fortfarande var fräsch och får tvätta lite mer lakan och täcken. Undertiden demonstrerar Alex för Jamie sin kräkkunskaper vilket i sin tur får Jamie så illamående att han kräks i handfatet haha. Ja och så har det hållt på. Nu verkar det äntligen ha lugnat sig, dem ser på tv, sippar vatten och sover. Själv tvättar och tvättar jag... Har även fått tillbaka bilen idag, fin och fixad, men nu behöver jag ju inte den, ironiskt nog... Oh well, thats life I guess. Hoppas inte Pelle fick med sig detta till Sverige bara.
Sorry för onödiga detaljer...


Inga kommentarer: