måndag, augusti 28, 2017

Semestern i ett nötskal

Jag har så vansinnigt mycket bilder att visa att jag liksom blir hämmad I mitt skrivande. Jag vill så gärna dokumentera sommarens resa men då vi ej har wifi här än så skulle det ta evigheter att ladda upp alla bilder och därför har jag dragit mig från att skriva. Men ni får mina Instagram bilder från sommaren I form av screens hots nu och så kör vi på mer när vårt wifi är fixat, vilket bör vara på fredag!

Here goes.
Jag tar vid efter mitt och Sandras dygn. Vi spenderade lördagskväll med mamma och Lasse och likaså söndagen. Mamma och jag tog med oss barnen och hälsade på mormor och efter det blev det en vända till torp utan barnen. På måndagen flyttade vi hem till pappa och umgicks med honom. Tisdagen for vi på Liseberg med familjen B, hur kul som helst! Onsdagen hängde vi med pappa, förutom på kvällen då jag hälsade på syrran på ekbacken. Torsdagen körde jag maraton i att träffa vänner, först Pernilla på Ikea, därefter Camilla och på kvällen åkte pelle o jag och hälsade på Anna och Magnus. Fullt ös!
När fredagen kom packade vi ihop oss och körde till sthlm, Ingarö. Vi handlade på vägen och när lördagen kom så var vi redo för vår bbq fest. Massa gamla vänner kom och vi hade en fantastisk heldag med massa mat och gamla och nya minnen.
På söndagen hängde vi med svärföräldrarna, byggde tak i regnet tex, tror jag, vi eller dem byggde tak varje dag vi var där. På måndagen fixade vi pass åt Alex och åkte lite båt. På tisdagen blev det en tur till Rögrund med båten, vi åt lunch och hälsade på krokodilen. Onsdagen tror jag det snickrades mer tak, var nog även då vi hälsade på Pelles morfar. Torsdagen blev det museum med Johannes och Maja på eftermiddagen, viking museum, man måste ju lära barnen deras arv. På fredagen tog jag med mig Alex till Västerås där vi hälsade på Sandra och hennes tjejer ett dygn. Och när vi kom hem på lördagen så var det dags för mig och Pelle att dra på stripps inflyttningsfest, där var nästan hela Gib gänget och vi hade en härlig kväll! Söndagen var min dag, jag fick en flagga I present och sen en massa löften om presenter som jag själv får köpa, som ett strykjärn, dammsugare och en ny kamera! De första två behövs och den tredje är rent nöje! Ola kom och vi tog en vända med båten, Pelle och Ola seglade lite och sen på kvällen kom Manne och Lovisa och at middag med oss alla. Good times.
När måndagen kom så lättade vi ankar och styrde koden mot Norge, där vi fricampade på en rastplats vid en sjö första natten. Sen gjorde vi Oslo på tisdagen och sov på en ställplats där. Onsdagen utforskade vi kusten, at lunch I byn som Edvard Munch hade sitt sommarhus så barnen fick lite konstundervisning. Vi fricampade vid vägen vid en vik av havet, mysigt. Torsdag eftermiddag hade färja bokad i Kristiansand till Danmark, vi kom I god tid och utforskade lite, at lunch osv innan vi åkte på färjan. Vi stannade en timma in i Danmark ungefär. I fredags hade vi tid hos  veterinären I Århus för avmaskning, man behöver göra det en till fem dagar innan återkomst till UK. Vi träffade även en affärsbekant till Pelle för lunch. Sen brände vi på, kom nästan hela vägen till Osnabruck i Tyskland innan vi gav upp för natten. Igår körde vi resten av vägen och vid 20.30 så kom vi hem! Ca 12h resande blev det, men himla skönt att få komma hem igen.
OK sorry för tråkig rapportering,  men så får det bli denna gång.
Och med bilderna får man börja i nedersta hörnet av varje bild för att se allt I rätt ordning.