tisdag, augusti 29, 2017

läges rapport

Det är skönt att vara hemma måste jag säga. Just nu sitter jag vid datorn för första gången på över en månad och det blir som alltid en dyr historia i form av online shopping... Nej inget onödigt, eller jag antar det är en fråga som alla tolkar olika, men jag ser inte inredning som onödigt. Det blev kuddfodral så soffan blir lite gladare och wall stickers så vi slipper förstöra väggarna i sovrummen. Jag tittar även på dammsugare och strykjärn, men vet egentligen inte vad jag vill ha så får bli lite mer efterforskning. Detsamma gäller för kamera, det kan ju bli en väldigt dyr historia och i den frågan vill jag ha allt... Men mest naturligt så borde ju uppföljaren på den jag ha vara mitt val, jag har och är väldigt nöjd med den men mycket har hänt på de sju år som gått sen jag fick den jag har idag. Blir lite mer googling tror jag minsann.

Idag har jag och barnen grejat i trädgården, klippt gräs och rensat ogräs. Jag låste även upp vårt skjul och insåg att vi har väldigt gott om plats där! Jag har även tvättat en massa, gjorde jag även igår men med tanke på fyra veckors semester med kläder, lakan och handdukar plus att Jamie hade kräksjukan innan vi åkte så alla de lakana och handdukarna behövde bytas så finns det mer att tvätta... never ending story...

Imorgon ska vi till allergi doktorn om Mollies jordnötsallergi och därefter drar vi in till stan. Måste till biblioteket och Alex behöver antagligen nya gympaskor då han slarvat bort ett par av sina... Skolskorna verkar passa iaf och även skoluniformerna så den biten är klar iaf. Jamie vill ha ny lunchlåda vilket antagligen kommer resultera i att jag får köpa ny till Alex också... Mollie blir alltid svartsjuk när killarna får sånt så hon kommer då bli arg... ja vi får säkert trevligt på stan... ;)

Nu ska denna brud sova, natti.




Inga kommentarer: