tisdag, september 16, 2008

Yr i bollen, men här händer det grejer iaf

En lycklig Jamie på barnenes dag i Lysekil
Ja det lyckas alltid gå ett tag emellan mina inlägg även fast jag tänker blogga så ofta :P Och inte har jag ett så himla stresigt liv numer, uttråkad till tusen större delen av dagen... men monterade upp spjälsängen igår, nu ska jag bara få Pelle till o hjälpa mig att möblera om i sovrummet så jag kan få den på rätt plats tills bebisen anländer. I helgen har vi haft Jamies farbror Manne på besök, det har varit väldigt trevligt :) Fast vi hade redan bestämt med föräldrarna till en av Jamies dagiskamrater att vi skulle ses o fika på lördagen så Manne fick följa med. Var väldigt roligt att träffa Camilla, Rickard och lilla Emilia, vi hade mycket gemensamt så vi bestämde oss för att göra det snart igen! Är så himla skönt att vi äntligen börjar samla på oss en liten bekantskapskrets här i stan, folk med barn dessutom. Tycker såklart fortfarande om våra gamla vänner men dem flesta bor så långt bort o ingen av dem har barn så dem har lite svårt för att förstå vad det innebär, såklart. Vi fattade inte heller vad det innebar innan Jamie föddes :D Nu börjar vå lilla prins bli så stor, han förstår så mycket o vill verkligen hjälpa till med allt hela tiden :) Och strax är han storebror, wow! Tänk att jag snart är 2barns mamma, kan inte fatta!
Idag när Pelle o Jamie skulle ut så sa jag Hejdå, gjorde en slängkyss till Jamie o vinkade o då gjorde han likadant. Han har aldrig gjort en slängkyss innan o jag blev så stolt o varm i hjärtat. Det var så himla gulligt <3 han utvecklas med stormsteg, vore roligt om han började prata så man förstod också, men det är ingen brådska. Förra onsdagen var jag på Gekås med Emma o hennes syster Jessica. Det var väldigt roligt, fast jobbigt o rätt så dyrt... alltså grejerna var billiga men slutsumman blev hög. Fick köpt massor av praktiska saker, tex lampor til hallen, vårt sovrum och Jamies rum. Fick även köpt en jädra massa kläder till jamie så nu har han rätt mycket även i nästa storlek plus att jag köpte en overall och en vinterjacka o ett fodrat regnställ till honom. Till mig själv blev det en vinterjacka som jag inte kan ha förrän magen är borta men ändå, köpte även strumpor och ammningsbh:ar och en handväska. Min första riktiga handväska, känns så himla vuxet, haha :D Sen fick jag köpt 7 snygga t-shirtar åt Pelle, det behövde han verkligen! Sen blev det några leksaker till jamie, var tänkt att han skulle få 3 i julklapp men han hittade den ena så det vara bara o packa upp den till honom :P Sen köpte jag 5st barnfilmer, 2 tecknad o sen astrid lindgren klassiker. Ja ni ser, pengarna rullade iväg :D Blev även en bebis overall i några storlekar större än vi hade till jamie eftersom denna bebis kommer vara född tidigare o därför behöva overall hela vintern ;) Tror det var det mesta, men det är ju endel... ändå kommer jag på saker som jag glömde köpa.. Igår fick jag reda på att vagnen vi beställt är på väg på posten nu, det gick mycket fortare än jag trott, men skönt o ha den här i tid :) Och idag kom sandra tillbaka online :D har saknat min alldelse egna lilla dagbok! Så nu kanske mina dagar blir lite roligare igen, o hennes också.


Inga kommentarer: