tisdag, december 25, 2007

Ja så var det dags för ett blogg inlägg så här julaftonsnatten.

Vi har haft en fin jul, jag trivs i Pelles familj, känner mig som en del i den, mer accepterad sen jag födde första barnbarnet o barnbarns barnet :) Blev en lugn jul utan bråk (som det så många gånger kan bli hemma). Först stod all upp o gick till kyrkan, alla utan jag, jag håller fast på min principer till allas förtret. Tror det är en av mina största brister enligt den här familjen. Men det struntar jag i, varför ska jag hyckla o gå till ett ställe där jag känner mig obehaglig tillmods och inte tror ett skit på det som sägs? Well när dem kom ehm från kyrkan så bar det av till Pelles morföräldrar för sk jullunch, vilket innebär det traditionella julbordet. Sen blev det Kalle o så en flytt av hela gängt till Pelles föräldrars hus, Presentöppning, Jamie fick ett berg med julklappar, allt detta dokumenterades på bild såklart som kommer in i bilddagboken snart hoppas jag. Efter det åkte Ola till jobbet o jag hjälpte till lite i köket, sen blev det lutfisk, Huh! Jag åt skinkmackor :D O så droppade Eila in, åt med oss o så blev det kaffe o te i soffan innan alla bröt upp. Fick väldigt bra julklappar so far :) Pengar, biobiljetter, gojs från bodyshop, tofflor och en träningsmaskin. Nu ska det bli åka av! Kilona ska rasa o jag ska vara slim till sommarn, iaf till nästa jul :D

Imorn bär det av till stenugsund för mera jul!

Annars i helgen ahr vi hunnit med en mkt trevlig glöggkväll där vi samlade in en del kompisar, mysigt fast tidigt uppbrytande.
Lördagen bestod utav julhandel o sen middag med Hong, Thomas, Fredrika o Totte inne i stan. Hong fyllde 25! Väldigt trevligt o massvis med mat :O
Söndagen började lugn för mig då alla lindholmare + jamie fore till farsta för o panikköpa sista julklapparna :) Senare städade vi hela huset o lagade mat, eller jag o Anna fixade maten.

Dax för en slummer innan den långa resan på börjas, natti!

Inga kommentarer: