torsdag, december 06, 2007

Hej hej Pelles morfar ;) tror det är ett par till som läser min väldigt fina blogg, men vem vet :D

Idag har det varit Pelles dag, hela dagen. Väldigt trevligt. Fast paketet har inte kommit under dagen iaf :(
Well idag har vi fikat på stan med Karl, Vicky o lilla Maxim. Alltid lika trevligt, säger jag efter andra fikan ;) Men iaf, Pelle o Karl höll låda, Vicky o jag tog hand om barnen. Idag var Maxim inte lika blyg, lyckades till och med få honom o skratta :) Jamie charmade som vanligt alla, hela cafet, fick en lekkamrat i en kanske 2årig flicka. När hon skulle gå så kom hon fram till vårat bord, kramade Jamie o sa "hejdå bebisen". Så himla söt :D
Jamie har förresten lärt sig stå upp själv, utan stöd. Så nu är det vl bara en tisfråga innan han börjar gå. Han är mammas duktiga kille!
Sen idag så har vi hunnit städa, med nöd o näppe, bara badrummet som ser ut som en strand med sand högt o lågt... får bli en annan historia ;)
Ikväll har sedan Markus o Madde varit här, vi hade lagat lövbiff o potatis (what else... Pelles favvo) till middag o jag hade bakat en tårta, en tårta som inte blev som på bilden fastän jag följde recceptet till punkt o pricka. Den smakade bra men den var väl inte så vacker, o på bilden var den en decimeter hög, min blev 1 cm... men men, sötsliskig vitchockladtårta blev det. För söt för min smak, men Markus gillade den iaf :D
Sen har vi spelat Jägersro, mumel mumel... det är verkligen inte mitt spel, jämt att jag ska förlora, o ikväll förlorade jag stort :( Markus vann o han är rätt retsam... suck, irriterad var jag.

På fredag är det gbg som gäller igen, lite otajmat med 2 besök på en vecka, emn så blir det... Ska in o gå lite på stan med mamma. Ska bli himla roligt att få lite tid med bara mamma. Jamie och hundarna får stanna hemma med Pelle så han får fullt upp. men pappa skulle titta förbi på fredag på dagen så han kan säkert gå med Pelle på en promenad.

Sen börjar planerna för jul så smått ta form, verkar bli full håll i gång uppe i sthlm. En dag ska avvaras för julsightseeing inne i stan. Sen så är planen glögkväll i sköndal den 21, om nån som läser detta råkar vara i sthlm då och känner sig manad att komma, hör av dig! Sen den 22 blir det glögg vid nån scoutstuga på dagen o sen ut o äta med Bams som fyller år på kvällen. dan före dan är väl rätt tom just nu, men man vet aldrig vad den kan fyllas på med för aktivitet.
18e åker vi upp förresten, så blir en vecka i sthlm cirkus. Sen julagen åker vi den långa vägen hem till Lysekil, bara för o packa om typ :P Annandagen åker vi nämligen till sundet för en ny omgång julfirande :)

1 kommentar:

Maribel sa...

Hej Nathalie!! Vad roligt det är att läsa din blogg. Du är verkligen flitig och jag går ofta in för å kolla om du skrivit nåt nytt. önska att jag va lika flitig men jag får ju inte tillträde till datorn så ofta tyvärr. Sa Pelle att jag hade ringt igår och sjöngt för honom?? kom på att jag aldrig sa att det va jag men han kanske hörde det på den vackra stämman. Johanna en klass kamrat stämmde också in i sången och fyllde dessutom år samma dag som Pelle (igår alltså) Ha det så gött så ses vi efter jul!! Kram Marri Hälsa familjen