tisdag, juli 24, 2007

Så har det gått ytterligare nån vecka, jag har hunnit med endel. Min mormor konstaterades det hade magsår, fick ett par påsar blod o mediciner så nu är hon hemma igen.
Begravningen ägde rum tisdagen den 17/7-07. Det var jobbigt, väldigt jobbigt i kyrkan, men det var så vackert. När vi skulle gå fram o säga adjö vid kistan fick jag bara ur mig ett litet hejdå, vad jag egentligen hade velat säga var "Jag älskar dig som den morfarn jag aldrig hade, jag kommer saknar dig innerligt", men jag tror han visste. Jag säger som mitt kusinbarn Julia (9år) sa " Jag sa farväl härinne" o så pekade hon på bröstet :) Efter begravningen samlades de närmsta hemma hos mormor, Pelle överraskade släkten genom o ta fram fiolen o spela ett par låtar för Enar. Nästan ingen i min familj visste att Pelle spelat fiol hela sitt liv så det blev en rolig överraskning. Mormor sa att "han är ju nästan proffs" :D Och han är ju verkligen jätteduktig!
Onsdagen var inte lika sorglig, vi var på besök på bvc (jamie 7400g o 66cm) o läkarundersökning. han är en så frisk o fin kille :) Sen åkte vi vidare till bondeland o hälsade på Jane o Robert, det blev en heldag, inte förrän runt kl 21 åkte vi hem igen, hade väldigt trevligt :)
Torsdagen o fredagen antar jag att vi spelade bort, minns inte riktigt ;)
Sen så kom lördagen, en tjejdag i stan (göteborg) med Marri, Carro, Rosa, Sandra o Soledad! Marri hade fixat så att vi fick kom in gratis o sminka oss o fota oss på "The studio" i nordstan. Men så värst gratis blev det ju inte i slutändan, 3000kr för 50 bilder, katjing..! Hel dagen tog det, vi var ute ur studion kl 21.30 o då var vi alla vrålhungriga. Hade turen att Wearhouse hade öppet kök till kl elva så det blev buffé där. Pelle hade hand om Jamie själv hela dagen o det gick jättebra, som tur va! Har lagt in bilder från the studio på http://Nlie.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTc0NjU3ODgyJnQ9MTE4NDk2ODgwMSZjdXJyaW1nPTA=
Söndagen var vi trötta o var hemma hela dagen, eller ja, jag städade o grejade iofs. Igår måndag storhandlade vi mat o idag kommer Pelles föräldrar ner på besök från sthlm, dem kommer nog först ikväll. Dem har med så de mesta grejerna som fanns kvar på ingarö av våra grejer, känns bra. Hallmöbler! Väldigt skönt o inte besvära farbröderna på ingarö mer oxå, tydligen bara glashyllan kvar där nu. Sen har vi iofs lådor på pelles föräldrars vind, men det känns ok ändå. Men så småningom får dem väl oxå åka med ner, vi har ju ett förråd här o inga planer på o flytta upp igen.
Nu ska jag starta wow en liten stund :)

Inga kommentarer: