tisdag, juli 10, 2007

Oj vad tiden flyger förbi, natten till idag kom vi hem från våran 1½ veckans "semester" i el stockholmia. Vi åkte upp på fredagen den 29/6, åkte omvägen runt Borås för o få träffa Gizmos bror Rambo. Det var verkligen jättekul, dem var så lika men Gizmo var säkert 8cm högre! Tänk att dem är från samma kull, Rambo såg ut som en valp i jämförelse.

Sen åke vi vidar upp mot stora staden, åkte igenom o ankom slutligen till Ingarö. Pelle föräldrar mottog oss glatt, dem hade förberett massor för våran (mest Jamies) ankomst. Varit på vinden o rotat fram en gammal barnvagn, barnstol o spjälsäng. Dem hade dessutom farit till jysk o köpt ny madrass o nya lakan :D

Helgen flög förbi, Lördagen åkte vi in till stan o gick i affärer. Söndagen kom pelles släkt o fikade, vissa o åt middag.

Måndagen åkte Pelle in till staden en stund för o träffa sina chefer från unibet. Jag fixade mat o sen åkte vi ut med båten en sväng!

Tisdagen hade vi barn o hundvakt, åkte in till stan o åt middag (på Suddenlys räkning), sen blev det bio, Die hard 4,0. Riktigt okej film, hopplöst overkligen men ganska rolig :)
Onsdagen flög förbi, torsdagen minns jag bara att vi grillade med Pelles föräldrar o hade underbart trevligt!
Fredagen så kom Fredrik, ellinor och Hong ut på besök. Vi handlade, åkte båt i blåsten vilket resulterade i väldigt blöta människor! Sen så badade Pelle o Fredrik, fast det är klart, efter båtturen vart dem redan väldigt blöta. O så lagade vi mat i massor. Gjorde egen potatissallad, vindruvsmojs, grillade grillspett på fläskfile, färska champisar o så majs o lök. Sen blev det en kall sås o en vanlig sallad. Oj vad vi åt men oj vad gott det var :) Sen så spelade vi kubb, tjejerna mot killarna o vi vann. Killarna var rätt dragna :D Sen så ställde jag fram en skål godis, inom 2 minuter var allt slut :O så går det o bjuda hem folk som bantar ;-) Hong åkte hem på kvällen.
Lördagen anlände, Jag o ellinor o Jamie åkte in till stan, så himla kul o gå i affärer med en tjej!!! Köpte 2 linnen plus en finare överdel till Begravningen. Pelle o Fiffi körde i diket med fiffis hyrbil, men klarade sig fint som tur va!
Söndag... Ellinor o Fredrik åkte hem o vi städade hela stugan. Sen bar det av till Trosa på 75års kalas, elelr ja, blev bjudna på fik o sedan restaurang :) trevligt men maten var kall o inte blev man mätt heller. Sen så åkte vi hemåt mot Lysekil, vid halv ett på natta plockade vi upp Pokerkompisen Ludde i Uddevalla, han hadefarit ner från Gävle o suttit o väntat på oss i typ 5 timmar :P
Idag så har vi handlat o grejat, sen så har vi haft Belgiska gäster. Hyresvärden som ägde huset i Belgien var på semester i Svberige med sin fru o sina 2 barn. pelle fixade renskavsgryta o sen blev det maräng o jordgubbs tårta till efterätt. Där emellan vart det en promenad ner till vattnet, men inte för mig då Jamie låg o sov.
Nu så har klockan passerat midnatt o det är nu min brors födelsedag så grattis till honom!