fredag, juni 15, 2007

Åhå en konstig hunddag idag. Vissa människor är lite underliga vad det kommer till hundar o sånt runt omkring. Pelle, Jamie, hundarna o jag gick ner på stan idag, på vägen ner möter vi ett par, det finns trottoarer på båda sidorna av vägen men nejjdå dom ska gå precis brevid oss, o inte fattar jag varför då tjejen är livrädd för hundar. Pelle kortar in kopplena o hundarna går snällt brevid honom vid mötet, men precis då dem är sida vid sida med paret så vänder Gizmo upp huvudet för han är nyfiken. Då hoppar tjejen en meter baklängelse o börjar gråta. Detta var alltså vuxna människan, hon hade möjligheten o byta sida istället för o möta oss o hundarna, men icke... jag blev fullständigt chockad o lite arg för att hon utsatte sig själv för denna rädslan, o uttrycker lite klumpigt "Oh nej, hunden tittade på dig". Sen var det inget mer med det, men kände mig lite elak samtidigt som att vi inte ska ha dåligt samvete över att Gizmo tittade på henne... Suck.
Sen nere på stan så sitter jag utanför affärn med barnvagn och hundar o väntar på pelle som är inne o handlar. Då kommer det en tjej med en jackrussel terrier, ställer sig mitt emot oss o pratar i telefon, jag distraherar gizmo med godis men så tar godiset slut o Gizmo börjar skällan. Tjejen vänder sig om o blänger på mig men står bara kvar där, givetvis fortsätter Gizmo skälla. Jag sitter frusterat kvar eftersom det inte är det enklaste o förflytta sig med vagn och 2 dragandes hundar, men tjejen bara stå där. Efter några minuter då jag desperat försökt få tyst på Gizmo så binder tjejen fast sin hund o går in i affärn. Jag blev så fruktansvärt irriterad då hon bara lämnade sin hund där trotts att hon såg hur mycket problem jag hade. Tillslut kämpade jag mig därifrån för folk som gick förbi blängde givetvis oxå på mig eftersom gizmo skällde. Visst det var inte hennes fel att Gizmo lät, men ibland får man väl visa lite medkänsla?! Hon kunde ha bundit sin hund runt hörnet så hade det inte varit mer med det... men icke... suck, folk kan väl vara lite medkännane o förstående?!
Så dåså, fick det ur mig!

Inga kommentarer: