onsdag, juni 11, 2008

Hittat lägenhet :)

Idag har varit en bra dag, jag gillar sådana dagar!
Vi har kikat runt lite på akelius hemsida efter en större lägenhet och för någon vecka sen fick vi syn på en femma som vi genast anmälde intresse för. Men hörde inte av dem så imorse ringde Pelle för o kolla om dem sett ansökningen osv. Det var bra tajming för imorse hade dem fått återbud från dem som hade kollat på den innan. Så efter o ha ställt en massa frågor om vi var lugna, drack mkt osv så bestämde hon att vi skulle ringa för en visning och hon skulel skicka papper med en gång. Så Pelle ringde vaktmästaren för dem husen o han kunde visa oss huset redan i förmiddags :D Så vi åkte dit kl 11 o kollade, först när jag kom in så tänkte jag, men guud vilken konstig planlösning, vill man ha det såhär?
Lägenheten ligger en trappa upp för på undervåningen av huset ligger tvättstuga och massa förrråd. Det är ett parhus så det är endast 2 lägenheter i huset. Man kommer in i en lång hall med sovrum nästan direkt till höger, badrum 1 ligger till höger när man passerat sovrummet. Till vänster finns hatthylla, garderober och sen en spiraltrappa som leder till våning 2. I slutet av hallen ligger ett kombinerat kök och vardagsrum, i början tyckte jag det kändes jätteunderligt o ha det så men ju mer jag funderar desto mer gillar jag tanken på det :) Själva köket ligger till vänster med allt man kan tänkas behöva o in till höger ligger vardagsrummet, men finns ingen vägg emellan. På våning två kommer man upp i ett allrum, det är inte jättestort och det har snetak så är egentligen lite underligt utrymme men det funkar. Rakt fram i från trappan ligger badrum 2, till vänster ligger det 2 små sovrum, båda med snetak vilket gör dem lite svårmöblerade men ack så mysiga :-) Ja och det är väl på det stora hela lägenheten. Ja just d, det finns balkong också från allrumet på våning 2, ganska liten man behöver ju inte så mkt.
Planen i våra huvuden är iaf att ha kontor nere i det sovrummet där. Sen så får jamie minsta rummet uppe o så tar vi o bebisen (när den kommer) det lite större rummet uppe. Allrummet uppe blir lekrum för barnen med bäddsoffa o liten tv så man kan ha gäster där o så barnen kan se på film osv. När bebisen blir äldre så kommer den o Jamie få dela rum eftersom dem ändå får ett helt lekrum. Känns som en bra lösning när barnen är små. Och tanken är ju o köpa hus såsmåningom så då får man köpa hus så dem kan få separata rum. Går ju o lösa här med om det blir bråk men det är dem väl förhoppningsvis för små för :-)
Så är alla överens så tackar vi ja till den, o jag tror vi är dem enda som kikat på den så vi borde ju få den :-) Känns toppen! förutom att den är lite dyr, men vi klarar det! Synd bara vi har 3 månaders uppsägning här, blir nog dubbla hyror ett tag för den andra står tom redan nu...
Sen så passade jag o pelle på o handla då jamie ändå var på dagis o sen åt vi lunch på kinakrogen, mysigt o äta bara vi o disskutera lägenheten.
När vi kom hem ringde jag Vicky o frågade om vi skulle ses i parken o det ville hon gärna så vid tvåtiden mötte jag o jamie Vicky o Maxim o parken! Båda grabbarna var lite trötta men vi var nog nån timme i parken innan vi bestämde oss för att gå o fika, fylla på mat o vätske reserverna. Så vi gick till vårt vanliga ställe men Maxim vägrade sitta still, Jamie blev uppspelt o ramlade i trappan så blev en snabb fikapaus :P På väg tillbaka till parken bestämde vi oss för o kolla i affärer och sen blev det även en promenad runt stan för att grababrna ändå behövde vila lite. Hamnade i en inredningsbutik som jag undvikit sen vi flyttade in eftersom jag vet att jag skulle bli kär i hälften av allt där inne :D Dem har underbart fina barnmöbler så om nu jamie får eget rum så blir det dit vi får gå :) Dyyyrt! sen gick vi till parken i nog en timme till innan vi alla hade fått nog. Bestämde oss för att ses imorn igen om vädret tillåter, alltid trevligt!
Till helgen, lördag så blir det Lasses 60års kalas, blir nog lite lagomt trevligt... Annars ser framtiden lugn ut. Midsommar vet jag ite vad som sker men midsommardagen kommer nog lite vänner o grillar. så blir nog att vi tar det lugnt på midsommar. Den 22a, på mammas födelsedag kommer pelles päron hit, blir bara här 2 dar o deras huvudmål med o komma hit verkar vara att få paddla här nere, så man känner sig lagom populär :D Sen blir det Malmö helgen efter det. Sen är det ett par veckor hemma innan vi åker till sthlm o även belgien! Ja så var sommaren nästan redovisad också, men herregud den går så snabbt. Jag väntar fortfarande på våren men så är det sommar :D Konstiga tider!
Tack o hej för mej, iaf för idag!

Inga kommentarer: