lördag, maj 24, 2008

Sitter här och är lite lätt upprörd, kanske lite mer till och med. Jag verkar missuppfattas i allt, eller så är jag verkligen en bitch... Kanske mer troligt det senaste eftersom jag är gravid o folk regerar som gör... men hur kan det var o säga till en dag innan när det är allmänt kännt att det är morsdag imorn och man förväntas besöka, well, ja jag sa till hrm 2dar innan men trodde förstås att jag inte var ensam o planera in ett morsdags besök i min kalender. Skit samma! Pelle, Jamie o ajg ska iaf åka.
Annars upplever jag det som att eftersom detta är min andra graviditet så är det inget man ska prata så mkt om, det är inte lika speciellt och tjaa... det gör ju att barnet känns mindre välkommet och speciellt som Jamie. Detta har även förts in på mig, jag försöker att inte fundera så mkt över graviditeten, snacka så mkt om det eftersom det ändå bara är Sandra som verka vilja höra på. Tack Sandra för att du finns iaf! Det här barnet är speciellt, jag längtar efter det nu! Men det stör mig enormt att jag inte kan hitta ett speciellt namn till det! VIihar iaf kommit någorlunda överrens även fast folk nog tycker att det är knasigt o välja pojknamnet vi valt... Ja jag vill göra er lite nyfikna, den som lever får väl se vad det blir, eller om man frågar... Och kanske namnet inte alls passar på bebisen ifråga iaf.
Har tagit ut jamies spjälsäng nu, den funkar ju ändå inte att lägga honom i. Ist har vi lagt in våran extra madrass som han numera sover på. Vi får visserligen ligga inne med honom tills han somnar men han somnar utan skrik!
Vi har också börjat planera in ett bröllop nästa sommar, jag har funderat över hur jag ska välja brudtärna utan att någon blir upprörd. Så väljer jag inte just dig så bli inte sur på mig, det betyder inte att jag gillar dig mindre för den du är, det handlar bara om att jag har tajtare kontakt med den personen jag väljer. Smooth va? hehe jag gillar alla mina kompisar väldigt mycket, men en sådan speciell uppgift vill jag ge till den som står mig närmast just nu elelr ja då.
Sen så kollade vi på hus i torsdags, fint hus, endel arbete, men det klickade inte för mig så det blir nog inte det. Ska kolla på ett annat den 1 juni, får se om det verkar bättre. Får se om det ens blir hus, ekonomin känns inte helt stabil just nu efter resan och dessutom har företaget börjat dra in lite mindre pengar. Känns kanske inte som man ska investera stort just då. men det kanske riktar upp sig. Efter nästa barn vill jag nog skaffa ett jobb hemifrån med garanterad lön. Vi ska ställa oss i kö till större lägenhet nu iaf, få se om det blir det eller hus.
Nu har jag tagit upp alla ämnen som legat i mitt huvud nästan, känns bättre i kroppen! Nu saknas lite mat o kanske en kram :-) Ska gå o åtgärda det, ses!

1 kommentar:

Leijona sa...

nejmen oj! jag trodde inte ni skulle gifta er! vi pratade ju så om det, och att ni inte trodde på gud bla bla :) men var roligt! allt går bra med bebismagen? jag är också nyfiken ju :) saknar dig! kraam!