lördag, maj 03, 2008

sjuklingar o hustitt

Jaha så var jag här igen, är inte lite trött på den här förbannade förskylningen som vägrar ge sig, Hosta så jag nästa spyr och skavsår i näsan för jag snytit mig så mycket, nej man borde komma på ett vaccin mot förskylningar eller varför inte alla sjukdomar :D
Sen har Jamie lyckats få magsjukan, den framträdde i tisdags på babysimmet, jomenvisst ungen spyr i poolen... mysigt va?! Men vi låtsades som om han fått en kallsup men sa att vi nog fick gå hem tidigare... så elaka är vi. Nä emn vi visste ju inte vad det var med honom. Sen så spydde han till o från fram till onsdag förmiddag, då det lugnade ner sig men han fick änd inte behålla nåt det kom andra vägen... Trodde jag också hade åkt på det då jag hade feber o mådde skit hela onsdagen men icke, igår var jag mycket piggar o maten har fått stanna den tid den bör i magen. Idag har Jamie fått behålla maten och varit mycket piggare så det känns bra!

Huset vi skulle ha kollat på idag som jag verkligen tyckte hade varit toppen bestämde sig säljaren för att sälja till en släkting så det blev inget. Men jag har i ett par dar kollat runt på nätet efter andra hus och efter att ha insettt att vi skulle få lägga lite fler miljoner på ett hus i lysekil än vi har så har vi letat oss ut till Brastad. Hittade två hus till rimliga pris som vi bestämde oss för att ringa på. Ett såldes privat eller vad man ska säga så vi fick komma o titta idag. hade inga som helst förväntningar då huset såg rätt skabbigt ut och jag hade gjort mig en bild utav hur det skulle vara redan innan. men jag blev positivt överraskad av både samhälle och hus. Visst huset behöver renoveras, helt klart! men det är beboligt o till så lågt inköpspris så har man råd o ta lån för att renovera. Trädgården är superhärlig, jag blev förälskad i den direkt, och huset kan bli riktigt fint också :D
Det andra huset ska vi kolla på på onsdag så vi får väl kolla på det innan vi eventuellt lägger något bud på detta då.

Inga kommentarer: