måndag, januari 01, 2007

Igår på nyårsafton hade vi hundfajt här. Nalle o Wille slogs två gånger, först om en godis på marken när vi var nere på stranden o lekte. Det var på blodigt allvar o det är ju inte lätt o sära på två galna hundar... men första ronden klarade dem utan skador o vi kunde leka vidare. Sen igår kväll vid matbordet satt både Nalle o Wille o tiggde så jag stack fram en gurkbit eftersom jag vet att båda gärna undviker grön mat ;) Vet inte vem som attackerade först men det blev ett fruktansvärt bråk om den stackars gurkbiten. Vi drog i varsin hund jag o pelle, Gizmo skulle försvara Nalle så han råkade hugga Pelle i handen. Tillslut fick vi i sär dem o vid första anblicken såg dem ut o må bra, Pelle blödde så blodet vi såg på Nalle trodde vi hade droppat från honom. men så fick vi särat på dem o stängt av med grindar då jag får se Willes öga. Jag var redan i chock så när jag såg hur ögat hängde o blodet rann så föll jag i stort sett ihop i en hög. Jag klarade inte av anblicken av det så pelle fick ta över. I panik ringde vi pappa som märkte hur chockad jag var, han bad oss lunga oss lite o kolla hur allvarligt det var. Vi ringde vetten som inte tyckte vi skulle komma in bara stoppa blödningen o se hur det såg ut idag. Pelle fixade det medans jag o Carro satte oss med varsinn hund för o lugna (Nalle o Giz). Efter en stund hade dom lugnat sig men då upptäcker jag blodmärken på mina jeans där Nalle hållt sitt huvud. Jag fick undersökt honom o hittade ett djupt men rent jack under hakan på honom. Han verkade ha ont men det såg inte så allvarligt ut iaf. Senare upptäckte vi även ett sår brevid Nalles öga o i mungipan men inget o oroa sig över. Willes öga börjar blöda så fort han hetsar upp sig typ o det ser inte alls trevligt ut men själva ögongloben verkar ha klarat sig o det är bara ett litet sår. Det är svullet o så men vi avvaktar med o gå till veterinären, det är mycket bättre än vid första anblicken igår. Nyårsafton blev med andra ord halvkul då vi fick hålla koll på hundarna o så hela kvällen, men men... Jag skyller bråken på alla löptikar i området, Wille är jättebrunstig o har inte varit sig själv den senaste veckan.

Inga kommentarer: