måndag, juni 21, 2010

Hemma igen!

Okej så var vi hemma igen. Jag är helt tom i skallen idag då Alex inte spenderar timmarna på natten till o sova... Extremt otrygg är våran lilla kille och har blivit ett vällingmonster nattetid... Jag är väldigt trött på att inte få sova, han är ändå dryga 1½ år nu! Vi försöker desperat att inte ge honom välling på natten vilket inatt resulterade i att han skrek i två timmar innan VI gav upp... Världen slutar ju o snurra när man inte får tillräckligt med sömn... suck!

I Lördags träffade jag som sagt en vän, och flera av hennes vänner, det var nämligen Fredrikas möhippa! Men eftersom hon läser här så kunde jag ju inte direkt skriva det. Det var en väl planerad och genomförd möhippa. Bruden och alla vänner var väldigt nöjda :) Kul var det och fint väder! Sommar-Stockholm är härligt o vackert! Fredrika fick bland annat spela in en låt på skiva, och gud så bra hon sjunger! Imponerad!! Hon fick även uppdrag på stan som o fota människor och be om äktenskapsråd, hon klarade det fint!
Men det som för mig var störst var att få vara inne i sthlm och se när kronprinsessan och Daniel gifte sig. Jag gillar kungahuset, läser svensk damtidning så det var väldigt skoj. Stämningen var fantastisk och alla var så genuint glada för deras skull. Vi stod väl 10m från stället kortegen passerade men man var ju inte ensam där om vi säger som så... Så såg inget men var häftigt ändå att få känna en hel stad i stämning för bröllop!
På möhippan blev det även sexparty och middag, väldigt trevligt. Tyvärr gick sista bussen till Ingarö såpass tidigt att jag missade att gå ut med tjejerna, men jag är glad över att jag kunde vara med så länge som jag var iaf!

Igår så packade vi bara ihop oss och åkte hem, hemfärden gick bra och vi var hemma halv sju. Vi pratade lite med grannen och knackade på hos andra grannen men hon vart väldigt sur och ville inte vi skulle kolla på huset. Så idag var vi till mäklaren och fick visningstid redan senare idag. Så vi har kollat på huset och det är väldigt mycket renovering som krävs och tillstånd och krångel, ja hela historien skulle i slut ändan bli väldigt dyr och kanske inte ge jättemycket vinst till en början. Så lutar väl åt att vi inte lägger ett bud på huset. Tråkigt men man måste vara realistisk.
Annars idag så har jag tvättat och så... Blev inte mycket jobb gjort men det var rätt väntat idag då vi varit på stan och visning under jobb-tiden.
Efter jobbet åkte vi till torp för Pelle behövde en ny laptop till nya jobbet, han åker till sthlm imorn eftermiddag och behövde den innan dess. Vi behövde även handla mat och så. Vi hittade även stolar till nya bordet vid uteplatsen, plus en "matta" att lägga på altanen. Men då Pelle har fått lägga ut för nya datorn så har vi inte så mycket kontanter just nu så får bli till o köpa det när det kommer in nya pengar.
Ikväll är Pelle iväg o träffar Carl och jag har bara njutit av o få vara hemma!

1 kommentar:

Freddie sa...

Å va roligt vi hade! Tack fina för en underbar dag! Bästa möhippan ever! =) Kraam!

PS. Hoppas lill-killen bestämmer sig för att sova bättre snart! Och håll drömmen om café vid liv, det kommer fler tåg! DS