tisdag, maj 12, 2020

Ett soldäck minnsan!

Nu sitter jag här igen med enbart diskmaskinens kluckande som sällskap, men det är inget jag lider av direkt. Nu när vi alla är hemma hela tiden så är det skönt att få ett par timmar för sig själv när alla sover. Jag för jag och barnen fortsätter att hosta och nysa och är därmed hemma, Pelle nyser, men enbart när han varit ute eller när dörren står öppen så det är rätt uppenbart att det enbart är pollen för honom, så han har fått göra ärenden. Inte för att dörren stått öppen de sista dagarna, både idag och i Söndags så fick vi snö?! Alltså snö i maj är inte okej! Men marken är ju varm så inget ligger ju kvar, men det är ändå fel. I lördags hade vi däremot härligt väder, iaf på förmiddagen och tur var väl det då vi hade projekt bygga trädäck. Ett projekt som liksom växte med tiden och blev större och mer avancerat, men det blev iaf av. Pelle ringde och beställde material från Bolist och vips så hade han köp värsta monstersågen plus en massa smått och gott... Sen åkte han till classe och kom hem med en dyr skruvdragare och andra verktyg... Inte för att de inte kommer att komma till användning, men alltså, vad är det med män och verktyg? Nå vi fick bra användning av skruvdragaren och sågen när vi väl började bygga iaf, vår gamla skruvdragare räckte batteriet på i ungefär tre bräder och sen dog den, men är en gammal billig från biltema. Well med tips och råd från grannen som har jobbat som snickare så blev projektet mer avancerat, stenar blev inköpta och dagen gick. Vid 19 tiden skruvade vi i sista skruven, nu saknas bara två bräder i däcket då de två vi skulle ha använt var så skeva att vi inte kunde få dem på plats... Men vi får köpa nya så är det 100% klart. Men vi är oavsett galet stolta över vårt lilla däck, som vi byggde helt själva! Vi är ju inte så händiga med sånt normalt sett. Detta gav ju dock oss blodad tand och nu har vi nästan lagt ner att ha husbilen där bredvid däcket och vill istället bygga ut däcket mer, bort till förstukvisten och hela vägen intill garaget... Men vi får se, det blir nog inte i år iaf.
Helgens projekt blir nog att bygga möbler till däcket, ja la ut en snabb efterlysning på köp o sälj sidor på Facebook efter lastpallar, jag fick napp och nu har vi ca 18 lastpallar som vi planerar att bygga en soffa, en fåtölj och ett bord av och ställa på däcket. Vi behöver även bygga ihop de möbler som vi köpte för ett par veckor sen som står i lådor i garaget. Men jag har ju lite OCD och vill bara avsluta projekt, så nu vill jag bara få däcket snyggt och med snygga möbler! 

Idag har jag skrivit klart min hemtenta, fått den igenom läst av två personer som var imponerade och skickat in den! Så imorgon tar jag ledigt från plugget, med lite tur så varken snöar eller regnar det så jag kan klippa gräset som verkligen har skjutit i höjden de senaste dagarna.



Monstersågen

Platån där däcket nu står


Grunden är gjord




se där ja, här ska vi njuta i sommar!

Inga kommentarer: