onsdag, oktober 02, 2019

Oktober

Jag som trodde jag skulle ha mer tid och ork för bloggen när jag pluggade, haha... Att öppna datorn nu innebär bara att pressen att plugga går igång. Denna vecka kör jag tillsammans med en klasskompis och jag väntar nu på att hon ska höra av sig så vi kan jobba ihop, jag har gjort det kan jag kan så här långt, så ingen press för tillfället iaf!

Livet rullar på, vardagen består av att få iväg barnen till bussen på morgonen, röja av huset och sedan plugga tills hämtning av barn. Sen är det aktiviteter, middag och läggdags... Ja ungefär så ser det ut för tillfället.

l skolan har jag hunnit med online seminarium, online redovisningar och en hemtenta. Uppgifterna kan vara lite luddiga men överlag känns det som att det går bra. Ämnet är intressant och jobbet känns spännande, så jag vet att jag är på rätt spår!

Alla frågar hur vi trivs i huset så jag kan meddela att vi trivs bra, i skrivande stund har vi sotaren här så vi kan starta pelletsbrännaren och elda i öppna spisen i vardagsrummet. Möblering och inredning har fallit på plats och alla de gäster vi haft på sistone säger att vi har lyckats, att vi har det hemtrevligt och mysigt. Vi har inte fått upp alla tavlor ännu, vi har krokar att borra upp och i allmänt småfix kvar men i möbelväg tror jag vi köpte sista kompletterande grejen för någon vecka sen, ett skåp till övervåningen. Skåpet är inte på plats ännu då planen är att måla det, men tid har inte funnits för det ännu så det står i garaget. Eventuellt  så vill jag ha ett nytt tv-bord på sikt då det vi har idag är en liten byrå som inte riktigt passar in, men vi har inte funnit vad vi söker än så den får duga så länge.

Barnen mår bra, Alex har hittat ett stadigt gäng av kompisar i skolan nu, han stannar i Leksand flera dagar i veckan för att hänga med dem, så klassbytet där var till 110% rätt! Mollie har sen Englandsresan i somras accepterat att vi bor här nu och hänger en del med sin bästis Tilda och pratar om att hon vill träffa andra kompisar från klassen. Hon går dessutom på dans nu med några kompisar en gång i veckan vilket hon älskar!
Jamieson verkar också ha hitta sin plats i skolan nu, dock träffar han aldrig vänner på fritiden så jag vet inte hur bra kompisar han har fått ännu. Han har normalt lätt för att få vänner men det kanske är svårt när han är ett år yngre än klasskompisarna. Dock klagar han inte, han säger att han trivs och att allt är bra, så jag hoppas att det bara är tonåren som börjar nu när han stänger in sig i sitt mörka rum...

Pelle har återhämtat sig från sin operation och livet är tillbaka till det vanliga. Han jobbar som vanligt en massa och spenderar en hel del tid i Stockholm. Men eftersom vi båda "jobbar" hemma så är det rätt skönt att han är i väg ett par dagar då och då, så vi hinner sakna varandra och rensa ur irritationslådan som lätt fylls när man trampar på samma yta 24/7.

Så ja, på det stora hela så rullar allt på!
Och ni som undrar, jag väntar på tid till hjärtläkare så det molnet på den blå himlen kan bli löst. Eller så blir himlen mörkare innan den blir blå igen, oavsett så ska det bli skönt att få det kollat. Mina andra hälsoproblem har jag lagt på hyllan till Pelles förtret, han tycker jag ska ringa vårdcentralen och jag vet att han har rätt, men jag vill få vara friska Nathalie en stund till innan cirkusen med doktorstider och sjukgymnaster får fart. Jag lovar att ringa och boka en tid hos vårdcentralen när kallelsen till kardiologen dyker upp, ok?!

Om två veckor är det dags för en ny träff på skolan, det har verkligen gått snabbt sen sist! Och jag kan stolt säga att alla arrangemang för de 2 dagarna är lösta. Jag bokade vandrarhem på sms (haha), tåg är bokat och jag har raggat på två av mina klasskompisar om lift så jag kan ta mig från Karlstad till Forshaga och från vandrarhemmet till skolan. Man får inte vara rädd för att be om hjälp!

Nu var sotaren klar och allt blev godkänts för eldning! Så nu ska jag avsluta min städning av källaren som jag påbörjade förut innan Rebecca hör av sig och vill jobba på skoluppgiften. Vi hörs när vi hörs!

Mina fina

Det här trädet är magiskt, älskar det i alla färger men höstprakten är bara wow!

Höstrusk denna morgon

Dagsfärsk Nlie bild

1 kommentar:

Unknown sa...

Hoppas att allt går bra hos hjärtläkaren och att ni har hittat rätt kramar Karin och