tisdag, september 05, 2017

Tjolahoppsan

Hej på er, nu är barnen åter i skolan (första dagen idag) och jag kan ägna mig lite åt datorn. Dessutom börjar huset arta sig, vi var till Ikea i Lördags och fick köpt de sista möblerna och de monterade vi i söndags. Nu är de sista kartongerna uppackade, även fast vi har 4-5 i garaget med saker som är bra att ha men som kanske inte behöver ligga framme... Hatar att man samlar på sig, men det är liksom bruksanvisningar, gamla skolböcker, teckningar osv. Ja och sen är väl en kartong julgrejer också. Men med tanke på att vi har typ tjugo kartonger hos pappa också så får jag lite ångest. Hälften av dem kartongerna är typ med böcker dock, en dag vill jag ha ett så stort hus att vi kan ha ett bibliotek :)

Tänkte iaf att jag skulle dela med mig av lite bilder av hur det ser ut hemma hos oss, på nedervåningen.


Matbord, skrivbord och spelhörna

Andra delen av matrummet, som vi för övrigt fick byta rum på då det inte fungerade med tv boxen i detta rum.
De röda gardinerna ska bytas ut, dem kom med huset, men jag har inte hittat något bra att ersätta dem med ännu

Tv hörnet, blev väldigt bra med det i detta rum ist tycker jag.

Hallen

Köket

Köket

Lilla toaletten

Inga kommentarer: