söndag, augusti 31, 2008

sista tiden

Tiden rinner förbi o nu känner jag att jag har lite tid o ork över till o skriva lite här. Har ju hänt endel sen sist jag skrev, har ju gtt några veckor. Lägenheten är i stort sett i ordning, saknar ett par gardinstänger o så behöver vi banka upp tavlor lite var stanns. Jag har dessvärre börjat lida rätt bra av o vara gravid, jag är alltid trött, jag kan sova 6,8 eller 12h på natten men ändå är jag helt slut dagen därpå. Jag blir helt utmattad o kan somna vilken tidpunkt som helst på dagen... Sen har jag drabbats av yrsel, himla störande när man slår upp ögonen på morgonen o hela världen snurrar... oftast mår jag bättre när jag får komma ut o röra på mig iaf så vi har kommit oss ut på fler långpromenader vilket iofs är väldigrt bra :) Sen för o gnälla lite mer så har jag ont i ryggen hela tiden numer, magen o brösten är för stora, för tunga :/ Och jag har ändå ca 7 veckor kvar... huga! Har lidit mkt av sömproblem o mardrömmar, det har dock blivit bättre vilket jag tackar de högre makterna för för det var verkligen jobbigast.
Javisst ja så vad har hänt sen sist? Tjaa vi hade inflyttningsfest den 16/8. Väldigt trevligt tycker jag fast folk inte kände varandra så väl. Carl o vicky som är äldre än alla andra verkade klara av o smälta in riktigt bra :) Vi fick också bevis på att lägenheten klarar av o svälja många gäster, vi hade 7 pers som sov över o det var inget direkt problem :)
Annars har det varit ganska lungt här, händer ju små saker då och då, jag har ju tex hunnit med o fylla år o ha kalas. Sen var vi på Nordens ark en dag, väldigt mysigt :) Fast Jamie tyckte tigern verkade lite törstig så han kastade in sin vattenmugg i tiger inhängnaden :D
Sen Kom pappa o Wille hit en dag o vi var ute o vandrade i skogen, det var väldigt rofyllt o skönt. Har saknat att bara umgås med pappa som vi gjorde jag bodde där. Har knappt träffat honom sen han bestämde sig för att flytta ihop med tanten...
Förra helgen spenderade jag hemma hos mormor, vi pratade mycket den helgen o det var skönt att "connecta" med henne igen :) Fast det är klart, mycket av det hon sa skrämde upp ögonen på mig! Så Idag blir det till att besöka henne igen, mest för att jag saknar henne iofs.
Nästa vecka har vi det lite stressigt emd läkarbesök... Pelle ska operera sitt öga på måndag samtidigt som jag ska in till gbg o min hjärtläkare. Jamie får vara ett par timmar extra på dagis men det ska väl förhoppningsvis gå bra, finns ju många barn som är där mkt fler timmar än honom. Tisdagen är ända dagen då vi är lediga, men då kommer ju Pelle vara typ halvblind så kommer väl bli till o stanna hemma o ta det lugnt. På onsdag ska jag in till gbg igen, ska till special MVC, träffa en läkare o säkert göra tillväxt UL. Pelle får stanna hemma med Jamie, han kommer ju ändå inte kunna köra bil. På torsdag ska Pelle på återbesök i Uddevalla och så har vi föräldra träff på sjukhuset i Lysekil. Fredagen ska jag till min vanliga BM här i Lysekil, så inte lite körigt! Men så kan det bli, kommer ju få flera tillfällen o kolla om allt är bra med mig iom alla graviditetsrelaterade problem jag gnällde om ovan.
Tja blev ju en informativ blogg idag, och jag som ville skriva lika roligt o bra som Pelle men det sket sig :) Nåja, hoppas ni alla har det bra, tänker gå in o kolla om Jamie dött eller nåt, han har sovit i snart 2h...

Inga kommentarer: