måndag, april 16, 2007

Jahapp nu längtar jag efter o flytta, lagom trött på pappa o på att inte ha något eget o rå om. Som tur är så är det bara 2 veckor kvar, knappt det faktiskt. Den 27:e får vi lov o hämta nyckeln till våran nya lägenhet o troligen flyttar vi in då oxå. Det är lite rörigt där med Valborg o 90års kalas i Malmö... Jag vill så gärna klara av flytten själv medan pelle gärna verkar vilja ta emot hjälp. Pelles föräldrar ska komma till oss den 30 april o 1 maj o hjälpa till med flytten, det har dem bestämt utan o rådgöra med oss. Vi hade innan bestämt att försöka klara flytten själva, bara någon kunde passa Jamie. Men nu har Pelles mamma tagit ledig osv så nu blir dom typ sura om vi inte tar emot hjälpen, suck. Jag vet, jag borde bara tacka o ta emot, ju fler desto bättre... Men jag vill inte behöva stå i tacksamhetsskuld till någon mer för våra flyttar. Belgienflytten o flytten till sthlm kostade mycket pengar och tid för våra föräldrar vilket redan det ger mig dåligt samvete, jag vill inte behöva känna mig tacksam för denna flytten oxå! jaja det löser sig nog!

Sen är jag väldigt tacksam över att äntligen fått lite mer fasta sovtider på Jamie. Han somnar mellan 20-22 varje kväll och sover sedan typ hela natten med några matpauser. Sen har han några tupplurer på dagarna då man hinner med sig själv. väldigt härligt! som nu :) Nästa Onsdag är han 3 månader, mammas stora kille!!

1 kommentar:

bluerain sa...

Tiden går fort. Tre månader redan! Jag förstår hur du känner angående hjälp med flytt. Jag flyttade ju nu 2a april. Mamma hade jättedåligt samvete för att hon och pappa inte kunde vara med då. De var i Sälen, men det visste jag ju att de skulle vara när vi bestämde oss för flytt - de åker alltid till Sälen under påskveckan. Mamma pratade om att ställa in resan, men det ville inte jag acceptera. Vi fick dock hjälp av Eriks familj under själva flytten, vilket nästan var nödvändigt eftersom varken jag eller Erik har körkort. Men mamma ville kompensera och hon och pappa var nere två veckor innan flytten och hjälpte till med packning och städning och de kommer ner nu till Valborg och hjälper till och fixar i nya lägenheten. De vill så gärna. Jag tror Pelles föräldrar också väldigt gärna vill ge den hjälp de kan. Om inte annat får du be dem passa Jamie och ni fixa resten! Lycka till med flytten!