fredag, mars 10, 2017

Reflektioner och något positivt

Jag har mycket tankar jag skulle behöva sätta ord på men jag kan inte riktigt, jag tror att jag skulle behöva gå och prata med nån, men vet inte riktigt hur jag ska få det att hända. Våra liv just nu är som en bergochdalbana, många saker som tidigare inte alls funkat rullar på fint nu som ekonomin tex, men då är det såklart annat som behöver strula. Just nu är hälsan den sänkande faktorn i våra liv, det är inte bara jag och Pelle utan stora delar av övriga familjen som på senaste tiden varit sjuka, legat på sjukhus eller utretts för allvarliga sjukdomar. Inga dödsdomar än men rätt mycket allvarliga prylar, och min förestående hjärtoperation är ju ingen barnlek direkt. Jag har tagit mig igenom en operation som jag faktiskt minns och en som nog var tuffare för mina föräldrar än för mig. Det blir alltså min tredje operation men inte min sista, det är väl det jävliga, att jag vet att även om jag tar mig igenom även denna så slutar det inte där. Jag hade en klient i jobbet, han hade gått igenom 17 hjärtoperationer, alltså stackars människa! Jag hoppas inte jag blir så gammal att jag måste gå igenom 17 stycken, faktiskt! Om cirka en vecka ska jag göra något som heter angiogram, dem går in med en slang genom antingen ljumsken eller vristen, kör en full med kontrastvätska och tar sedan en massa röntgenbilder. Detta för att få en klarare bild på vad som är på gång i hjärtat och vad som ska åtgärdas. Tydligen väntar även en annan undersökning där de på något sätt ska köra ner en kamera i halsen och på det sättet ta bilder av hjärtat, alltså gisses vad jag inte ser fram emot det...
Men till positivare saker, Pelles öga är bättre, de blir bättre för varje dag tack och lov! Mitt knä är någorlunda, men inte helt hundra, dock säger sjukgymnasten att jag kommit långt, för mig känns det lite hopplöst eftersom jag inte alls hade förväntat mig en så lång återhämtningstid...

Något ännu mer positivt för oss är att vi idag bokat och planerat våra semester i Påsk! Kanske på tiden eftersom det bara är tre veckor tills vi åker, men pga Pelles öga och andra faktorer så har vi inte velat boka något. Men nu är färjorna bokade, vi har bestämt rutt, räknat dagar och planerat mer än vi någonsin gjort inför en roadtrip. Målet med resan är att komma ner till Marbella och Gib området för att träffa vännerna vi lämnade bakom oss, men också att åka till Daniela och Marco i Portugal. Fem dagars resväg har vi planerat in åt båda hållen så det bli ca 5 dagar i Marbella, eller campingen vi tänkt bo på ligger i Duquesa området men där är vi nog inte så mycket, utan vi hyra bil och hälsar på alla vänner. Sen räknar vi med två dagar i Portugal med ca två dagars resväg dit. Blir nog toppen och det är skönt att ha något att se fram emot mitt i allt! Hur det blir med sommarsemester vet vi inte just nu och vågar därför inte boka så mycket, beror ju på hur akut läkarna tycker att min operation är.

Här kommer lite bilder från senaste tiden, inte för att jag tar så jättemycket just nu men några blir det.








Inga kommentarer: