måndag, februari 29, 2016

sjuklingar



Gobiten här över hämtades från dagis med feber, inget som personalen hade upptäckt men hon var helt förstörd hela kvällen och när jag tog tempen så stod den på 39,2 grader. Stackars liten! Undrar om hon haft feber hela dagen på dagis eller om det var nåt som kom senare.

Idag har jag jobbat några timmar på förmiddagen hos en tjej som jag verkligen trivs med, det är så skönt, känns som att alla pusselbitar faller på plats. Jobbet går bra och vi liksom rotar oss mer och mer här.

Sen var jag till veterinären med Lucy i eftermiddags, äntligen ska hon undersökas vidare för vad som orsakar hennes hudproblem, tyvärr var vi tvungna att boka ny tid för det då dem tydligen ska söva ner henne för att skrapa av hud som ska undersökas. Funkar inte det kommer dem få ta en hudbiopsi, stackars lilla Lucy och stackars våran plånbok! Så på onsdag ska Lucy lämnas in hos vetten för att få det överstökat, lite läskigt att lämna ifrån sig henne men det ska nog bli bra, är ju därför vi gör detta.


Mina sjuka tjejer

Inga kommentarer: