torsdag, februari 12, 2015

Kläder

Dem senaste dagarna har jag begravt mig själv lite i bilder från år tillbaka, bilder på när pojkarna var små, när Mollie var en bebis osv. Och när jag kollar på bilder från när Alex och Jamie var i ungefär samma ålder som Mollie så inser jag hur mycket fina kläder vi hade, många plagg som Mollie också hade kunnat ärva, men som jag inte har en aning om var dem finns... Dem flesta hade hon nog idag ändå hunnit växa ur då Alex var yngre än hon är nu när vi flyttade hit men det hade ju ändå varit roligt att vet vart dem fanns och om jag hade vetat det så hade hon ju hunnit använda dem. Men massor av våra kläder verkar ha försvunnit i någon flytt, vilket är sjukt tråkigt!

Och när vi ändå är inne på ämnet kläder så har jag börjat kolla på kläderna jag har i min garderob och insett att det enda jag köpt till mig själv den senaste tiden är mjukisbrallor, underkläder och tights. Många av kläderna jag har är det hål i, vissa är så slitna att tyget bitvis är tunnare vilket gör att det ser ut som att dem är smutsiga. Så så fort det börjar rulla in lite mer pengar så behöver jag åka och fylla på garderoben lite, så jag kan rensa ut det trasiga. Egentligen skulle jag vilja gå en heldag med en personal shopper som kunde hitta kläder som passade min kroppsform, men det får jag nog fortsätta drömma om ;)

Dessa gillade jag, men gissar dem inte passar mig

Inga kommentarer: