söndag, juni 26, 2011

koll på läget

Inatt har jag tack o lov sovit mycket bättre så jag är på bättre humör. Hjälpte även att jag fick pratat av mig på Maggi som alltid är snäll o ställer upp med ett öra när man behöver. Och tillsammans med svärföräldrarna så kom jag fram till att det bästa är att jag tar bilen hem trots allt, dem kan inte komma ner till helgen men Manne eller Lovisa får väl hämta den om dem vill ha den. FÖr det är planen, att Manne o Lovisa ska ha våran bil när vi är iväg. Så nu känner jag mig lite tryggare när jag vet att jag slipper ta bussar o tåg hem och att jag har en bil i veckan i std. Kollade även på flyg igår och insåg att bästa planet går på fredag o det är ju bra för då får jag hela helgen med Pelle innan han ska jobba igen :)

Här på ingarö gör jag inte många knop, dem andra är ute o paddlar kajak men jag har mått illa större delen av dagen så jag kände inte för o anstränga mig på det viset så jag blev hemma. Efter att ha ätit en liten mars-bar så gick illamåendet över fantastiskt nog så jag började plocka lite här. GIck igenom kylskåpet för o kolla vad för mat jag kunde ordna tills dem kom tillbaka, slutade med att jag slängde endel rester och sorterade upp kylskåpet lite, pedant som jag är :P Så nu kommer väl Anna o Johan inte hitta alls i sitt kylskåp :D Fortsatte i samma stil o städade upp i köket o vidare genom vardagsrum o verandan så jag känner att jag bidragit lite. Men dem kommer inte ens märka det, vet var Pelle fått det ifrån ;) Nu har jag marinerat lite kyckling till mig, satt på potatis o gjort en sallad för snart kommer paddlarna tillbaka. Dem andra får äta sill för det finns det massor som behöver ta slut. Gräddfil finns det massvis så det måste ta slut så jag har koll på läget :) Dock börjar illamåendet komma tillbaka med hungern, suck.

Ne får väl ta hand om maten nu då... Vi hörs!

Inga kommentarer: